Skoči na glavno vsebino

V torek, 13. 9., smo na šolo dobili prav poseben nahrbtnik – TOM TELEFON nahrbtnik. Prinesel nam ga je gospod Uroš Brezovšek iz Zveze prijateljev mladine Slovenije. Pri nas bo en teden, nato pa potuje še k drugim šolam. Mi se bomo pogovorili o vsebinah pri razrednih urah, kaj zapisali tudi v škatlo …

A sploh poznate TOM TELEFON?

TOM je telefon za otroke in mladostnike, ki deluje v okviru Zveze prijateljev mladine Slovenije (ZPMS). Ustanovljen je bil leta 1990 na pobudo Komisije za otrokove pravice pri ZPMS. Pet let kasneje je bila vzpostavljena nacionalna mreža, ki povezuje okoli 200 usposobljenih svetovalcev. Mrežo sestavlja 9 svetovalnih skupin v Ljubljani, Mariboru, Murski Soboti, Slovenskih Konjicah, Velenju, Krškem, Idriji, Ajdovščini in Tolminu.

V prvi vrsti je TOM nastal kot čustvena opora otrokom in mladim, ki se v procesu odraščanja srečujejo z različnimi vprašanji, dilemami ali stiskami. Na brezplačni telefonski številki 116 111 lahko svetovalcem zaupajo svoje težave ali jih prosijo za nasvet in dodatne informacije. Anonimnost in zaupnost pogovora in klicateljev sta zagotovljeni. Na ta način želimo mlade vzpodbuditi k razvijanju samozavesti in komunikacijskih spretnosti ter jih pripraviti na samostojno reševanje konfliktnih situacij.

Za zagotavljanje celovitega osebnostnega in družbenega razvoja otrok in mladostnikov se TOM navezuje na druge podobne projekte in programe, ki jim lahko nudijo neposredno pomoč (npr. Svetovalni center za otroke in mladostnike, svetovalne službe na šolah, centri za socialno delo, krizni center, zdravniki – ginekologi, drugi telefoni za klic v duševni stiski, druga društva in organizacije, ki se ukvarjajo z mladimi).

Mladi lahko pokličejo na TOM vsak dan, tudi ob nedeljah in praznikih, med 12. in 20. uro na brezplačno številko 116 111, nam pišejo na tom@zpms.si ali na obrazec oziroma  klepetajo z nami na s klikom na modri gumb desno spodaj.

Dostopnost